Leta i den här bloggen

2012-08-14

DD Hammock & DD Tarp


Gjorde en bättre uppsättning av Hammocken och Tarpen idag, i fredags när jag var ut och fiskade och skulle sätta upp den så plockade jag ju den direkt från kartongen från leveransen mitt ute i skogen så blev lite hipp som happ då. Så idag gjorde jag det bra mkt bättre och bra mkt fortare! 
 
Och här har uppsättningen av tarpen börjat, en så kallad "ridge line" som går igenom 3 mittersta öglorna på tarpen för att sedan kunna placera den ovanför själva hammocken. Hammocken är i en så kallad sleeve nu som man sedan bara för åt sidan så vecklas den ut.
Här har jag precis stoppat in en "pinne" som får myggnätet att hänga bra, som sedan spänns upp för att inte ligga mot kroppen.
Alla knopar som jag gjort är så kallad "quick release", fungerar med andra som en rosett, bara att dra i ena änden så knyts den upp, men drar du i fel dras den åt mer som t.ex när du lägger dig i hängmattan. Man behöver alltså inte vara orolig att knopen ska gå upp när man ligger i den!
 
Några bilder på knoparna

4 kommentarer:

  1. Härligt! Har du sovit i den?

    /outdoorsweden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har jag, men hade hängt den lite snett då så jag sov lite lågt i huvudändan, fick ta på mig pannlampan och fixa det.. Sen sov ja som en stock! :)

      Radera
  2. Ser bra ut... Du verkar ha koll knoparna oxå ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, har studerat youtube på knopar! Har hyfsad koll nu iaf :)

      Radera