Leta i den här bloggen

2012-10-09

Mitt EDC

Sådär, här är lite av grejerna jag beställde från everydaycarry.se (Fällkniv SRM 710, Tändare, knappkompass, miniwire och mini ledlampan)

Detta bär jag med mig varje dag. På nyckelknippan har jag en kapsylöppnare(guld värd på fester) nycklar hem och till jobb, knappkompass, tändare och en liten ledlampa. Fällkniv, bilnycklar och mobiltelefon har jag också med mig.. Gillar inte att ha för mycket saker i fickorna men det här klarar jag av utan att störa mig på det. Man ju kommer ganska långt med kompass, lampa, kniv och tändare om det skulle skita sig..






4 kommentarer:

  1. Fina grejer, det är inte så många som har ett EDC-system, inte i Sverige iallafall.. Guld värt!

    SvaraRadera
  2. Vackert! På många vis lik min egna EDC. Hoppas du är nöjd med ditt köp. Jag har nu lagt upp en förevisning på hur man enklast fyller på bensintändaren:

    http://www.everydaycarry.se/blogs/artiklar/6695518-peanut-bensintandare-pafyllning

    (Ps. Är man inte uppmärksam kan stålvajern med tiden skruva upp sig själv, ett tips är att sätta en liten klick smörjfett i gängorna så undviker man det.)

    Hör av dig om det är något!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är väldigt nöjd! Jag tänkte på det med vajern faktiskt så jag tänkte ta loctite ;)

      Radera